Wanneer je een vraag hebt over een specifieke NIPT aanvraag of wanneer er iets niet goed is gegaan met een NIPT aanvraag, kun je contact opnemen met de helpdesk Peridos of het Regionaal Centrum.
Let erop dat je in deze communicatie alleen ‘anonieme’ gegevens verstuurd. Stuur alleen de buiscodes of de Peridos code aan het Regionaal Centrum. Het sturen van NAW-gegevens en BSN, maar ook geboortedatum van de zwangere naar het Regionale Centrum is niet toegestaan. Regionale Centra mogen deze informatie namelijk niet ontvangen (omdat een Regionaal Centrum geen zorgrelatie heeft met de zwangere). Door Regionale Centra alleen de buiscodes te sturen of het Peridos-nummer, hebben zij voldoende informatie. Hiermee voorkom je een datalek.
Ditzelfde geldt voor meldingen richting de helpdesk van Peridos. Gebruik daarvoor altijd het Peridos webformulier indien je persoonsgegevens en/of andere privacygevoelige informatie wilt meesturen met je vraag aan de helpdesk. Op die manier kan op een veilige manier informatie worden verzonden.
Gebruik het mailadres peridos@helpdesk.nl voor overige vragen, die géén persoonsgegevens of vertrouwelijke informatie bevatten.